Przez żołądek do efektywnej pracy


Przez żołądek do efektywnej pracy

Cele:

  • Zdobycie wiedzy dotyczącej zmiany nawyków żywieniowych i zdrowego odżywiania
  • Poznanie narzędzi wspomagających tworzenie nowych nawyków żywieniowych
  • Rozwój umiejętności radzenia sobie ze stresem
  • Rozwój umiejętności przyrządzania zdrowych i smacznych potraw

 

Program:

Program szkolenia składa się z 4 modułów i to Państwo podejmują decyzję, z której wersji chcą Państwo skorzystać. Do wyboru są 2 wersje:

  1. Podstawowe moduły I i II (psychodietetyka i dietetyka) oraz dodatkowy moduł III (warsztaty antystresowe)
  2. Podstawowe moduły I i II (psychodietetyka i dietetyka) oraz dodatkowy moduł IV (warsztaty kulinarne)

 

Moduł I – Psychodietetyka

  • Skąd się biorą nawyki?
  • Motywacja do zmiany nawyków żywieniowych – jak dbać o motywację krótko i długoterminową?
  • Ustalanie celu zmiany – jak ustalić drogę do celu, aby skutecznie nią podążać?
  • Głód emocjonalny a głód fizyczny – czy zawsze jemy wtedy, kiedy jesteśmy głodni?

Moduł II – Dietetyka

  • Popularne diety – na ile są skuteczne i racjonalne?
  • Czy węglowodany tuczą? – fakty i mity dietetyczne
  • Czy ludzi pierwotni lubią czekoladę? – ewolucyjne przyczyny preferencji żywieniowych
  • Dieta klasy Biznes – optymalne rozwiązania żywieniowe przy napiętym kalendarzu

Moduł III – Warsztat antystresowy

  • Dlaczego nasi przodkowie uciekali przed mamutami, czyli skąd się bierze stres i jakie są jego skutki
  • Zajadanie stresu – jak redukować napięcie, nie przybierając przy tym na wadze
  • Oddychanie jako najprostsza i najbardziej niedoceniona metoda walki ze stresem
  • Ćwiczenia fizyczne, wizualizacje, medytacja – wachlarz technik antystresowych

Moduł IV – warsztaty Kulinarne

  • Wspólne przygotowanie prostych, smacznych i zdrowych potraw
    • Przykładowe menu:

Surówka z cykorii z orzechami

Zupa z soczewicy i marchwi z pietruszkowym pesto

Pstrąg cytrynowo-ziołowy z pieca

Ciastka owsiane z bananem i żurawiną

Chipsy warzywne

  • Integracja grupy przy wspólnej konsumpcji

 

Korzyści:

  • Zmniejszenie liczby zachorowań
  • Zmniejszenie wydatków na opiekę medyczną
  • Zwiększenie efektywności i zaangażowania pracowników
  • Poprawa samopoczucia pracowników
  • Integracja zespołu